torsdag 9. juni 2011

Carmen !

Foto: Radio Prime
Til lørdag er jeg så heldig å ha fått billett til Carmen på Fredriksten Festning. "Flaks" for meg at Karoline (niese) ikke skulle hjem fra USA før i begynnelsen av juli ! Gleder meg ja !


"Carmen er en fransk opera skrevet av Georges Bizet. Librettoen ble skrevet av Henri Meilhac og Ludovic Halévy basert på historien med samme navn av Prosper Mérimée.

Operaen hadde premiere på Opéra-Comique i Paris 3. mars 1875. Ett år etter ble den karakterisert som en umoralsk og overfladisk fiasko, men er nå den fjerde mest spilte opera i USA og en av verdens mest populære operastykker.

Historien omhandler gatepiken og sigøyneren Carmen og hennes søken etter kjærlighet." 
(Klippet fra  Opera Østfold)


Det blir en skikkelig familiegreie denne dagen. Vi stiller mannesterke kan du si. Mamma, Trond, tanter, onkler, stebestemor, stesøskenbarn, og ikke minst søstra mi ! 


Min søster Mona og jeg skal vel gjøre en dag ut av det og starter på releasekonsert i byen (Halden), så er det Carmen, og så er det ikke usannsynlig at vi havner på byen igjen etter det igjen også ! Ille koselig å være sammen med søstra mi. Vi har det alltid moro !

Det blir helt sikkert knall !

Prekæsssss,
Linn

1 kommentar:

  1. .......og d gikk ille bra søstra mi..:):):):):)

    SvarSlett