søndag 19. juni 2011

Allsang på Grensen

Foto: www.allsangpagrensen.no
Onsdag går startskuddet for årets Allsang på Grensen. Kathrine Moholt er klar med sine gjesteprogramledere. Første programleder ut er Sven Nordin.


22. juni:
Sven Nordin (gjesteprogramleder)
Kurt Nilsen
Stella Mwangi
Terje Tysland
Eric Saade
Herman & Hermits

Nytt av året er Allsangkoret. Korsangere gjør en viktig jobb med å få opp ”allsangstemningen” og få publikum til å synge med under innspilling. Om lag 30 korsangere vil i år utgjøre Allsang på Grensens eget Allsangkor. Sangerne får utdelt mikrofoner under innspilling og lyden fra disse inngår i TV-sendingene på TV 2. Allsangkoret sitter på stoler blant publikum og har en sentral plass foran scenen som er det området som blir hyppigst filmet. Dette innebærer også at koret kommer tett innpå artistene.

Av de ca 30 koristene skal min søster Mona, min niese Karoline og jeg være med, så familien er godt representert. Det skal bli moro ! Gleder meg spesielt til å møte Kurt Nilsen. Råeste stemmen som fins ! Han skal i tillegg synge min favorittsang: "Never easy" !

Nå er det bare å lære seg de 10 sangene som vi skal synge, få avsluttet skoleåret med allsang i gymsalen og kosetime, også er jeg klar for Haldentur rett etter jobb på onsdag.

Håper vi ses på Allsang eller så har du sjansen til å synge med foran TV'n på torsdag !

Linn

2 kommentarer: