tirsdag 31. mai 2011

Wish List

Etter å ha bygd huset vi bor i og bodd her i ca 8 1/2 år, så har det blitt mange drømmer underveis. Å bygge et hus til 2,5 millioner var / er en stor investering og alle planene kan ikke gjennomføres på en gang. Det må prioriteres, planlegges og spares (eller tas opp nytt lån). Et stort håp er også en liten stor gevinst fra Norsk Tipping, men som dere vet så ligger den ganske langt inne...It's worth a try !
Foto: Villa Grey

Male huset utvendig Vi har lagt ut huset på mittanbud.no men foreløpig ingen respons. Huset er grått nå også, men fargen blir mørkegrå (ncs S 8000-N) som på lekestua. Åhhh, som jeg gleder meg til det er gjort ! Vi lurer på hvordan vi skal behandle muren fordi den er jo fuktig av og til. Vi har blitt anbefalt å ikke gjøre noe, men den er liksom ikke så pen da ! Vi får se, kanskje det blir å bare pusse på nytt med litt farge i (hvis det går an).

~ : # : ~
                       
Hvite tak innvendig Når vi bygde huset var det mange ting som skulle gjøres. Jeg ønsket meg hvite tak den gangen også, men ble overtalt til å ta panelhvit fordi det var en enklere løsning / enklere jobb. Kan jo angre på det den dag i dag men sånn er det i en byggeprosess der det er VELDIG mange ting som skal ordnes innenfor kortest mulig tid, og at en i tillegg skal gjøre jobben innenfor familien. 

~ : # : ~

Mur langs veien Ikke bare for at det blir blir mye penere langs veien, men det  har blitt favorittsted for ugress og løvetann. Hvert år tar jeg ryggen når jeg skal luke her, og det er ikke godt ! Når / hvis det kommer mur her, blir også tomten vår mye større og selvsagt mye, mye penere. Dette koster mye penger, så vi får se om det skjer i dette tiåret. Håper det !

~ : # : ~

Belegningsstein i gården i gården Jeg har kikket litt på stein fra Asak, men har egentlig ikke noen spesielle ønsker om hvordan det skal se ut foreløpig. Først vil jeg ha muren langs veien på plass.

 ~ : # : ~

Trapp langs garasjen opp til inngangspartiet (trykkimpregnert eller mur) For å komme til inngangen til huset må vi gå opp en bakke langs garasjen. Den er det i hvert fall fryktelig spennende å gå ned om vinteren... Det som er vanskelig er jo at både tre og stein blir glatt når det fryser, hva er mest fornuftig å velge ?

 ~ : # : ~

Dette var en skikkelig ønskeliste det.
 Jeg lurer virkelig på hvor mange år jeg må vente på å få den oppfylt !

Hva er dine husdrømmer ?
Eller har du en blogg som kan inspirere meg ?
Skriv en kommentar da vel, så stikker jeg innom...

Ha en fortreffelig kveld,
Linn

~ : # : ~

1 kommentar: